NUK



„Önceden bizimdi.  
         Şimdi sizin.“

NUK. Daha iyisi yalnızca annesi

“O zamanlar bizimdi. Şimdi sadece benim.”

NUK Marka Biyografisi – gerçek yaşamdan kesitler

60 yılda -gerçek yaşamda da olduğu gibi - çok şey değişti. NUK tarihi hem çok uzun hem de çok heyecanlıdır: Bebeklerin damaklarına uygun doğal bir emzik üretme fikrinden başlayarak, bebeklerin ve çocukların yaşamlarının farklı yönlerindeki ihtiyaçlarına uzmanlaşmaya doğru devam eder.

NUK'un 60 yılda, tıp, bilim ve kullanıcı yorumları ile beraber çalışarak, sadece Almanya'da 50 milyondan fazla çocuğun hayatına  nasıl dokunduğunu keşfedin. Her yeni yıl ve her yeni nesil, NUK'un bilgi ve tecrübe birikimine eklenerek bizim paha biçilemez bir deneyim zenginliğine ulaşmamıza katkıda bulunmaktadır. Burada, NUK marka tarihine göz atabilirsiniz. İyi eğlenceler.

1950'ler

The 1950s

Ekonomik Mucize ve Bebek Sayısında Patlama.

1950'lerde, Almanya "ekonomik mucize" dönemini yaşıyordu. Bu dönemde yeni Federal Cumhuriyet kollarını sıvamıştı - yapılacak çok şey vardı ve teknolojik gelişmeler çok yaygın değildi. Fakat aynı zamanda rahatlatıcı yurt dışı tatillerin yapıldığı, sinemada romantik filmlerin seyredildiği ve rock ‘n’ roll müzik eşiliğinde bol bol dans edilen bir dönemdi. 

1950'ler

The 1950s

NUK'dan çıkan büyük buluş, harika değişimler getirdi.

1950'lerde bebek sayısının hızla artması ile bebek ürünleri ihtiyacı da çok artmıştı. O dönemlerde emzirmek, modası geçmiş bir eylem olarak görülüyor ve bebekler genellikle biberon ile besleniyorlardı. Pek çok çocuk emme reflekslerini tatmin etmek için ya parmaklarını ya da yuvarlanarak ellerine verilen kumaşları emiyorlardı. Bu durum büyük oranda dramatik sonuçlar getirdi: çarpık dişler, diş çürükleri ve konuşma bozuklukları gibi. 1940'ların sonlarında diş hekimleri Prof. Dr.Wilhelm Balters ve Dr. Med. Dent. Adolf Müller emzirilen çocukların belirgin bir şekilde daha az bir oranda çarpık diş sorunu yaşadığını keşfetmişlerdi. Bunun üzerine emme, içme ve göğüsle beslenme üzerine daha fazla araştırma yapmaya başladılar. Sonuç olarak annelerin emzirme sırasında göğüs uçlarının aldığı şekli modelleyen ilk asimetrik emzik şeklini buldular. Bu şekle "doğal ve çene yapısına uygun" denildi ki ,NUK emzik ve biberon emziklerinin üretiminde hala bu model kullanılır.

Başlangıçta asimetrik NUK emzikleri karşısında kullanıcılar çok tepkisiz kaldılar. Çünkü bu şekil ile ilgili hiç bilgileri yoktu. NUK bu durum karşısında klinik ve ebeleri ziyaret etti, bu yeni şeklin tıbbi konseptini ve faydalarını tek tek anlattı. Aynı dönemde diş sağlığı konusundaki genel ilgi de yükseliyordu. Bu nedenle NUK emzik ve biberon emziklerinin mutlu bebeklerin ağzında görünmesinin yaygınlaşması çok uzun sürmedi. Günümüzde pek çok kişi kendi ebeveynlerinin sade, beyaz NUK emzikleri ile fotoğraflarını hatırlayabiliyor. 50'lerin sonunda NUK markası pek çok evin standart kullanılan markası haline gelmişti. 

1960'lar

1960'lar

Yeni Çağ ve Aile Planlama Dönemi.

1960'larda özel ve büyülü bir hava vardı. Beatles, mini etekler, aya çıkış, özgürleşme rüzgarları ile yaşam farklı, renkli ve eğlenceli bir hal almıştı. Modern teknoloji bu dönemde gerçekleşen pek çok değişime imzasını atmıştı. Teknolojideki bu gelişmelerin pek çoğu günümüzde bile duyulabilen, görülebilen ve somut bir şekilde hayatımızda yer alıyor.

1960'lar

The 1960s

Yeni aile planlama dönemine ve artan taleplere cevap olarak genişleyen  NUK ürün gamı...

Tüm bu değişimler ebeveynlik, çocuk bakımı ve aile planlaması yaklaşımlarını da etkiledi. 1960'da USA tarafından "doğum kontrol haplarının" kullanılmasının onaylanmasından sonra bir yıl içerisinde bu haplar Almanya'da da kullanılmaya başlandı. Bu gelişme aile planlamasına bakışın yanı sıra kadının toplumdaki rolünü de önemli bir şekilde değiştirdi. Artık kadın gebeliğini planlayabiliyordu ve bu tüm toplumu değiştiren bir yenilikti. Pek çok kadın gebelik planlarını erteleyerek eğitimlerine ve kariyerlerine odaklanmaya yöneliyordu. Artık bebek sahibi olmak bilinçli bir seçim halini almıştı. Bu gelişmeler bebek ve çocukların gelişimine yönelik farklı talep ve ihtiyaçları yarattı.

Atılabilir bebek bezlerinin gelişimi ile bu ürün bir prestij sembolü haline gelmişti. Tıp da gelişmeye devam ediyordu. 1967'de ilk kez ultrason kullanılmaya başlandı. Hatta süt tozu ile üretilmiş, kolaylıkla  hazırlanabilen sıvı mamalar piyasaya çıkmaya başlamıştı.

Esasen bu anneler için çok pratik bir buluştu. Fakat NUK için yeni bir meydan okuma anlamına geliyordu. Çünkü o güne kadar sıkça kullanılan dar boyunlu biberonlarla süt tozu ile mama yapmak çok pratik olmuyordu. NUK bu gelişmelere hızla yanıt verdi ve piyasaya geniş boyunlu biberonları çıkardı. Bunu çok kısa zamanda çevrilerek takılıp çıkarılan, biberonların ağzını kapatan, mamayı hazırlamak için sallandığında veya çantada taşınırken sızdırma yapmayan kapakları üretmeye başladı. Bu kapaklar anneler için çok büyük kolaylıktı. Firma toplumun nabzını tutuyor ve zamanın gerekliliklerine göre uygun çözümler sunmaya devam ediyordu. Aynı dönemde sıvı kauçuktan, doğru şekilde damağa oturan ve doğal şekilli olan NUK emziklerini üretmeyi başardı. Böylece artan emzik ihtiyacına uygun bir şekilde karşılık verebiliyordu.  

1970'ler

The 1970s

Toplumsal hareketler ve Bireysel Gelişim.

1970'ler olağanüstü bir dönemdi. Bu dönemi bu kadar özel yapan sadece çiçek gücü, İspanyol paça pantolonlar, disko müzikleri ve farklı yaşam tarzlarının gelişmesi değil aynı zamanda her yere sıçrayan toplumsal hareketlerdi. Bu döneme dair anlatılan tüm hikayelerde sosyal bilinçlenmenin izleri görülebilir. İnsanlar çok daha fazla kendilerinin ve çevrelerinin farkında olmaya başlamıştı.

1970'ler

The 1970s

Doğal olanın kaçınılmaz kabulu ile NUK ürünlerinin doğallık prensiplerinin tam örtüşmesi... 

Bu durum aynı zamanda bebeklerin imajındaki değişim ile de örtüşüyordu. Bebekler artık giderek artan bir şekilde doğdukları andan itibaren duyguları, anıları olan, çevreleri ile iletişim halinde bağımsız bireyler olarak görülmeye başlamıştı. Bu kabul ile ebeveynlerin, tıbbi uzmanların ve toplumun dikkati bebeklerin ne istediğine odaklanmaya başladı. Artık kadınlarda sıklıkla evde doğum yapmak yerine, gebe kadınlara, çocuklara ve doğum sonrası ebeveynlere daha fazla destek ve bilgi veren kliniklerde doğum yapmayı tercih etmeye başlamıştı. NUK bu dönemde , doktorları, hemşireleri ve ebeleri hastane ve kliniklerde ziyaret ederek bilgilerini paylaşmaya ve yeni bilgiler öğrenmeye başladı. Böylece 1971'de tek kullanımlık biberon emziklerini tüm dünyaya başarı ile lanse etti.  Biberon emzikleri ve biberon kapakları önceden hazırlanmış, dezenfekte edilmiş ve tek tek ayrı şekilde paketlenmişti. Bu durum özellikle kliniklerde hijyen sağlamak için çok önemliydi. Bunun dışında klinik personeliyle yakın çalışarak özel ihtiyaçlar için biberon emzikleri gibi farklı tıbbi özel ürünler üretmeye başladı. 

1970'lerin ortalarına doğru annelerin yeni doğmuş bebeklerini odalarına alabildiği "özel oda" anlayışı popüler olmaya başladı. Artık erken doğum gibi özel bir ihtiyaç olmadıkça bebekler doğum ünitesine alınmıyordu. NUK da, bebeklere ve yeni ebeveynlere azami destekte bulunabilmek için kliniklerde daha çok hizmet vermeye başladı. 

"Doğala dönüş" fikri arttıkça anneler emzirmeyi daha çok tercih etmeye başlamıştı. Böylelikle anneler bebekleri ile daha yakın bir ilişki kurabiliyordu. Böylece NUK, hassas meme uçları için göğüs kalkanı gibi emzirme sürecini kolaylaştıracak ürünler sağlamaya başladı. Ancak NUK'un bu dönemdeki en büyük buluşu 1979'da sunmaya başladığı hava yutmayı engelleyen delikli biberon emzikleri oldu. Böylece bebekler biberon ile beslenirken daha az hava yutmaya ve daha az gaz sancısı çekmeye başladı.

Ve tüm dünyadaki ihtiyaç ve eğilimleri başarı ile takip eden NUK tüm dünyaya yayılmaya başladı. 1970'lerin sonunda dünya çapında 48'den fazla ülkede satışa sunulmaktaydı.

1980'ler

The 1980s

Yeni dalga ve cıvıl cıvıl renkler

1980'ler sadece Madonna'nın kariyerinin zirve yaptığı yıllar değildi. Aynı zamanda bu dönemde ilk ev bilgisayarlarına, yeni televizyon kanallarına, vatkaların kullanılmasına, parlak renk kombinasyonlarına ve Berlin duvarının yıkılmasına tanık olduk. 1980'ler pek çok farklı alandaki değişimin eş zamanlı bir şekilde gerçekleşmesi ile karakterize edilebilir. Bu yıllardan sonra dünya politik açıdan, estetik açıdan ve tabi ki bebekler açısından da çok farklı bir şekilde görünüyordu.

1980'ler

The 1980s

Çok sayıda renkli ve renksiz sentetik materyal...

O dönemde gerçek bir mucize: UK 'de, dünyanın ilk tüp bebeğinin doğumundan tam dört yıl sonra, 16 Nisan 1982'de, Erlangen'de Almanya'nın ilk tüp bebeği dünyaya geldi. Bu gelişme ile önceden bebek sahibi olamayan çiftler de bu şansı bulmaya başlamıştı. 1960'lardan beri ilk defa doğum oranında artma görülüyordu. Devlet de ebeveynlere kolaylık sağlayarak bu durumu destekliyordu. Örneğin anneler uzatılmış bir doğum izni kullanarak bir yıl sonra işlerine geri dönebiliyordu. 

Bu dönemde bebekler için de diğer dönemlerden çok daha fazla sayıda harika yenilikler yapılıyordu. Amaç anne ve bebeğin günlük hayatını kolaylaştırmaktı. Bebek oto koltukları ile birlikte ilk bebek telsizleri de pazarda yerini almaya başlamıştı. Artık bebekler daha güvenli biçimde yaşamaya başlamıştı. 

O dönemde  "biraz anne gibi sevgi" sloganını kullanan NUK , bebekler ve ebeveynler için çok sıkı çalışmaktaydı. Doğal bebek ürünlerinde başı çeken NUK, deneyim ve bilgi birikimi ile yaşamın farklı alanlarında da çalışmalar yapmaktaydı. Emzirme bugün de olduğu gibi uzmanlar tarafından tavsiye ediliyordu. NUK, göğüs pedleri ve elektrikli göğüs pompası gibi ürünleri ile doğal beslenme süreci olan emzirmeyi hem anne hem bebek açısından kolaylaştırıyordu. NUK ayrıca bebek diş fırçaları, diş çıkarma sıkıntılarını hafifleten diş kaşıma halkaları,özel lazımlıklar gibi acil bir şekilde ihtiyaç duyulan ürünleri de geliştirmişti. 1985'de uzmanlarla birlikte geliştirilen pratik buhar dezenfeksiyonu sağlayan sterilizatörleri piyasaya çıkardı. NUK bu dönemde ayrıca yepyeni bir sektöre daha adım attı. USA'da "silikon vadisi" yükselişteydi ve yeni harika bir materyal olan silikon NUK tarafından da kullanılmaya başlandı. Silikonun kullanılmaya başlanması emzik pazarında bir devrim niteliğindeydi. Artık kauçuk emziklere bir alternatif çıkmıştı.

Dönemin son moda, gösterişli arabalarının ya da aksesuarlarının parlak ve canlı renk ve desenlere kavuşması gibi NUK da ürünlerine renk ve desen katmaya başlamıştı. Artık yeni baskı teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte pek çok ürün renkli desenlerle üretilebiliyordu. NUK, bir kez daha, güncel eğilimlere başarı ile cevap verebilmişti.

1990'lar

The 1990s

Derinden etkileyen buluşlar ve heyecanlandıran teknoloji...

1990'larda gelişim hızı daha da artmıştı. Dünya web ağı (internet), elektronik "tekno" müzik ve mobil telefonlar ortaya çıkmaya başladı. Bu dönemi en iyi tanımlayan 3 şey: daha yüksek, daha ileri ve daha hızlı olabilir.

Aynı dönemde bilim adamları bebekler ve çocuklar üzerine çok daha fazla odaklanmaya başlamışlardı. Önemli ve ciddi bilimsel çalışmaların sonuçları bebeklerin çevrelerine çok daha erken dönemlerde tepki vermeye başladığını ve bu etkileşimin bebeklerin gelişimini direkt etkilediğini ortaya koyuyordu. Bu durum sayısız doğum öncesi ve doğum sonrası destek programının da işaretlerini veriyordu. Örneğin klasik müziğin fatal dönemde bebeklerin genel ve zihinsel gelişimine çok faydalı olacağı veya erken öğrenme sürecinde oyuncakların faydalı olduğu gibi bilgiler paylaşılmaya başlandı. Elbette anneler için de farklı gelişmeler vardı. Örneğin Almanya'da yasal çocuk yuvalarının kurulmasının önü açıldı. Elektronik medya ile iş yerleri daha esnek bir hal aldı. Giderek daha fazla anne iş hayatı ile aile hayatını daha rahat dengeleyebilir duruma geldi.

1990'lar

The 1990s

NUK 1990'larda "çocuğunuzla birlikte büyüyen"  ve çizgili ördekli emziklerini sundu.

En son antropolojik (insanı inceleyen bilimi) buluşlar hem emzikler hem de biberon emzikleri için şekilleri kadar çene yapısına uygun olmasının da önemli olduğunu göstermişti. NUK bu buluşa hemen yanıt verdi ve çocukların gelişim süreçlerine göre (0-6 ay, 6 ay üzeri bebekler ve 18 ay üzeri çocuklar için) dünyanın ilk "büyüyen" emzik standartlarını piyasaya çıkardı.

1990'larda NUK başka iyi fikirler de ortaya koydu. 1998'de çocukların erken yaşlarda dökmeden kendilerinin bir şeyler içmelerine yardımcı olacak damlatmayan içecek kaplarını üretmeye başladı.

Ayrıca var olan NUK ürünlerinin kalite kontrol işlemlerini, teknolojilerini ve geliştirilmelerini daha da ileri taşıdı. 

"Daha iyisi yanlızca annesi" sloganı ile uyumlu olacak şekilde çocukların kalplerinde taht kurmak için, JANOSCH, Snoopy gibi popüler, çok beğenilen karakterleri biberonlarına, emziklerine ve diğer NUK ürünlerine uygulamaya başladı. 1998'de NUK nihayet ebeveynlerle ihtiyaç duydukları bilgileri paylaşmak ve pratik ipuçları vermek için internet ortamında varlık göstermeye başladı.

2000'ler

2000er Jahre

Eski alışkanlıklar için yeni fikirler 

Milenyumla birlikte yepyeni bir dönem başlamıştı. Artık bilgi arama motorları ile aranıyordu, ürünler sipariş ediliyordu, kişisel bilgiler internette rahatça paylaşılıyordu ve insanlar neredeyse sürekli "online" durumdaydı. Google, Facebook, e-ticaret siteleri, akıllı telefonlar neredeyse günlük yaşantımızı temelden değiştirmişti.

Yeni yüzyılın en önemli söylemlerinden biri "demografik değişim" oldu. Doğum oranı hızla düşerken, herkes "çocuk mu yoksa kariyer mi?" tartışması yapıyordu. Yeni nesil anneler hem çocuk hem de kariyer istiyordu. Modern anneler sadece anne değil yaşamın içerisindeki çok farklı rolleri de ele alıyordu. Genç aileler mutluluklarını yaşarken diğer şeylerden de geri kalmak istemiyordu. Yaşamdaki rollerin dağılımı bir kez daha değişiyordu. Tüm dünya bu yönde ilerlerken Almaya'da 2001 yılında "annelik izni", "doğum izni" olarak değişti ve sadece anneleri değil babaları da kapsamaya başladı. Artık bebekler ve çocuklar ile ilgili çok fazla bilgiye sahip olunmuştu ve bu ailelerin tüm günlük yaşamını değiştiriyordu.

2000'ler

The 2000s

Yeni yüzyılda NUK, ailelerin değişen günlük rutinlerine uygun çözümler getirmeye devam ediyordu. 

NUK, "Daha iyisi yalnızca annesi" sloganına uygun olarak bir kez daha endüstride başı çekiyordu. 2000'li yılların başında çocukların ve ebeveynlerinin daha sağlıklı, daha organize bir yaşam sürmesine yardımcı olmak için çok sayıda yeni ürün geliştirdi. Tıbbi buluşlar kadar sorunlara bulunan akılcı çözümler de çok önemli ve değerliydi.

2003 yılında biberon emziği ile biberon kombini olan "NUK FIRST CHOICE” dünyaya tanıtıldı. 2006 yılında sağlıklı ve hijyenik bir oral gelişim için NUK ağız bakım programı başlatıldı. 2007 yılında NUK Genius emzikler raflardaki yerlerini aldı. Bu ürünler, NUK'un o döneme kadar edinmiş olduğu tüm bilgi ve deneyimleri birleştirilerek optimize edilmiş emzik şekline sahipti. 2010 yılında NUK yepyeni bir alana daha giriş yaptı. Biberonları, biberon emziklerini ve emzikleri pratik bir şekilde daha iyi temizlemeyi sağlayan NUK biberon temizleyicisini üretti.  Yani bu dönemin sonunda milenyum çocuklarının dinamik ve esnek yaşam tarzlarına mükemmel bir şekilde uyan pek çok yeni ürün NUk ürün gamına katılmıştı.

2010'lar

2010er Jahre

Hep daha iyisi için uğraşırken...

2010'lar tıpkı daha önceki 60 yıl gibi başladı: yeni çocuklarla. Bebeklere uygun doğal ürünler için gelen talepler sürekli değişiyor. Her yeni nesil yepyeni ihtiyaçlara ve taleplere sahip olarak geliyor. 

2010'lar

2010er Jahre

NUK için bu on yılın başlangıcını belirleyen yenilikler.

2011'de NUK pazara, genç aileler için yaşamı bir kez daha kolaylaştıracak yeni bir ürün gamını sundu: yeni NUK Easy Learning 1-2-3 akıtmayan kaplar. Bu ürünler çocukların kendi başlarına yudum yudum içmelerini, oyunlaştırarak, kolayca öğrenmelerine yardımcı oluyor. 2012'de NUK dünyada ilk kez üretilen, yepyeni bir ürün piyasaya sundu: NUK Thermo Light. Bu ürün bebeklerin yiyeceklerini nazikçe, hijyenik bir şekilde ve su yerine ışık teknolojisini kullanarak ısıtmayı sağlayan bir cihazdır. 

Aynı yıl, NUK First Choice+ piyasaya sürüldü: bebeklere anne göğsünden besleniyor rahatlığı sağlayan, yeni nesil biberon emzikleri. Bu ürünün geliştirilmesinde sadece doktorlar ve ebeler değil aynı zamanda bebeği için en ideal biberonun nasıl olabileceğini tam olarak bilen anneler de büyük rol oynadı.  

Çocukların yemek yemeyi kolaylıkla öğrenmesini sağlayacak ürünleri, yepyeni emzikleri ve yeni ev ve bakım ürünleri ile NUK, bir kez daha çocukların ve ebeveynlerinin yaşamını kolaylaştıracak çözümler bulmaya devam ediyordu. Henüz 2010'lu yılların başındayız.  NUK olarak biz de, geleceğin daha ne gibi gelişmeler getireceğini heyecanla bekliyoruz.