NUK


NUK. Daha İyisi Yalnızca Annesi

Yeme ve İçme

yaşamın dönemleri > 18+ Aylar

Zihinsel gelişimi ile birlikte çocuğunuzun damak tadı da gelişiyor. Çocuğunuza sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmak için çok uygun bir dönemdesiniz.

Çocuğunuz ikinci yaşına girdiğinde, nihayet ailenin diğer fertleriyle aynı masada yemek yeme deneyimini yaşayabilir. Artık çocuğunuza sağlıklı ve doğru beslenme alışkanlığı kazandırmalısınız. Peki hangi besinler onun için doğru olur?

Elbette hazırladığınız yiyecekler miktar ve içerik olarak çocuğunuzun gıda ihtiyacını karşılamalı ve onun büyüyüp gelişmesini sağlarken aynı zamanda bağışıklık sistemini kuvvetlendirmelidir. Aynı zamanda bu yiyecekler çocuğunuza lezzetli gelmelidir. Beslenme sürecinin çocuğunuz için hem damak tadına uygun faydalı gıdaları aldığı hem de eğlenceli bir durum olmasına gayret edin.

Eğer hazırladığınız bir yemeği çocuğunuz hemen sevmediyse daha sonraki günlerde tekrar vermeyi denemelisiniz. Özlü sözde de dendiği gibi: iştah ya yedikçe gelir ya da başka bir zaman... Ancak asla istemediği bir gıdayı yemesi veya tabağını bitirmesi konusunda çocuğunuzu zorlamayın. Çocuğunuz kendisi için yeterli miktarı bilir. Çocuğunuzun iştahı karakterine, o günkü ruh haline ve gelişim aşamasına göre artıp azalabilir.

Sağlıklı ve çok yönlü beslenme çocukların yaşamlarının ileri dönemleri için de sağlam bir temel oluşturur. Araştırmalar yaşamın erken döneminde kazanılan ve keyif alınan alışkanlıkların bir ömür boyunca sürdürüldüğünü göstermektedir. Sonuçta "ağaç yaşken eğilir."

Sebzeler çocuğunuzun her öğününün vazgeçilmez bir parçası olmalıdır. Günün bir öğününde küçük bir porsiyon et ve karbonhidrat da verilebilir. Tıpkı yetişkinler gibi çocuklar da bol bol su içmelidirler. 

Bu döneme uygun ürünler

Yaşamın 4 dönemi