NUK


NUK. Daha İyisi Yalnızca Annesi

Bedeninizi Hazırlamak

Doğurganlığınızı arttrımak için 6 ipucu.

Fiziksel Aktivite

Teorik olarak siz ve partneriniz ne kadar sağlıklıysanız gebe kalabilme ihtimaliniz o kadar yüksektir. Bu nedenle gebe kalmayı planlıyorsanız düzenli bir şekilde egzersiz yapmanızı tavsiye ederiz. Özellikle koşma, bisiklete binme ve yüzme gibi sporlar hem daha sağlıklı olmanızı sağlayarak hem de stresinizi azaltarak daha kolay gebe kalmanıza yardımcı olacaktır. Formda ve fiziksel olarak iyi durumda olmanız aynı zamanda kendinizi "ağırlaşmış" hissedeceğiniz gebelik aylarınızın da sizin için daha kolay geçmesini sağlayacaktır.

Sağlıklı Beslenme

Düşük yağlı, sağlıklı gıdalarla beslenmek bedenimiz için her zaman önemlidir. Ancak sağlıklı beslenmenin üreme fonksiyonlarımız üzerinde önemli bir etkisi olduğu unutulmamalıdır. Dengeli bir diyet bedenimizin ihtiyacı olan tüm maddeleri içerir. Örneğin taze meyveler, salatalar ve sebzelerden vitamin ve mineralleri veya yoğurt, pirinç ve portakal suyundan kalsiyumu alabiliriz. Demir, kanımızda yeterli oksijenin bulunabilmesi için gerekli bir maddedir ve kırmızı etten, baklagillerden ve kepekli ekmekten alabiliriz. Tiroid fonksiyonları için gerekli olan iyot ise balık ya da kividen alınabilir.

Sağlıklı beslenme sperm kalitesini de arttırmaktadır. Partneriniz yeterli miktarda C, E ve B12 vitaminleri alarak sperm kalitesini arttırabilir. Bu vitaminler çok fazla besinde bulunduğu için ciddi bir yaşam tarzı değişikliği gerektirmeden beslenme düzenine eklenebilir.

Doktorunuzla konuşup gebe kalabilmek için herhangi bir ilaç tedavisine başlamadan önce alkol ve sigara kullanımını bırakmalı veya en azından önemli bir oranda azaltmalısınız. Ayrıca kafeinin doğurganlık üzerine negatif etkilerinin olduğu bilimsel olarak ispatlanmıştır. Bu nedenle günlük kafein tüketiminizi iki fincan kahve veya siyah çay ile sınırlamalısınız.

Yeterli Folik Asit Alımı

Folik asit eksikliği riskini azaltmak için erkenden harekete geçmekte fayda vardır. Folik asit, hücre ve kırmızı kan hücrelerinin yenilenmesi gibi metabolik işlemleri destekleyen bir B vitamini çeşididir. Folik asidin doğurganlığı arttırdığı bilinmektedir ve ıspanak, domates ve kırmızı pancar gibi besinlerde bulunmaktadır. Ancak gebelik planlanırken bu besinlerden bolca tüketmek bile yeterli folik asidi almanıza yetmeyecektir. Özellikle gebeliğin ilk üç ayında vücudunuz bolca folik aside ihtiyaç duyacaktır. Bu nedenle henüz gebelik planlarken doktorunuza danışarak eczanelerde satılan folik asit ilaçlarından kullanmaya başlayabilirsiniz.

Bazal Vücut Isınızı Ölçmek

Adet döneminizi takip ederek en doğurgan olduğunuz dönemleri tespit etme metodunu pek çoğunuz biliyorsunuzdur. Isı ölçme metodunu da kullanarak alacağınız sonuçları daha kesin hale getirebilirsiniz. Her sabah aynı saatlerde vücut ısınızı ölçünüz. Vücut ısınızın belirgin bir şekilde artması, yumurtanızın olgunlaştığını ve gebe kalmanız için en uygun zamanda olduğunuzu gösterecektir. Vücut ısınızı birkaç regl döneminiz boyunca takip ettiğinizde, bir sonraki yumurtlama zamanınızı neredeyse kesin olarak tahmin edebilir duruma gelebilirsiniz. Yumurtlamanızı takip eden birkaç saat içerisinde gebe kalma ihtimaliniz en yüksek seviyesine ulaşacaktır. Eğer bir sonraki ay vücut ısınızın yükselişi sekiz günden fazla sürerse tebrikler; büyük ihtimalle hamilesiniz.

 Doğurganlık takvimi de, en doğurgan olduğunuz dönemleri tespit etmenin en kolay yollarından biridir.*

 * DİKKAT: Doğurganlık takvimi genel ortalama baz alınarak tahmini bir sonuç verir. Bu takvimi gebelikten korunmak için kullanmamanızı şiddetle tavsiye ederiz. Eğer sizin menstruasyon döngüsü bu değerlerden çok daha uzun veya çok daha kısa ise doktorunuza danışmanızı öneririz.

Tıbbi Kontrol

Özellikle çabalarınıza rağmen gebe kalmakta zorluk çekiyorsanız, sizin ve partnerinizin doktorunuza danışarak detaylı bir tıbbi kontrolden geçmeniz çok önemlidir. Bazen tıbbi olarak kolaylıkla çözülebilecek küçük bir sorun, gebe kalmanızın önünde bir engel oluşturabilir. Genellikle doktorunuz sizin ve partnerinizin kan örneklerinin test yapılmasını isteyecektir. Bu testler sizin gebe kalmanızı zorlaştıracak bir hormon dengesizliği yaşayıp yaşamadığınızı veya vücudunuzdaki ağır metal seviyesinin çok yüksek olup olmadığını gösterecektir.

Rahatlama

Gebe kalmaya çalışırken en önemli yapmanız gereken şeylerden biri, eşinizle eğlenceli ve kaliteli zaman geçirmeye çalışmanız olacaktır. Hemen gebe kalamadıysanız bile kendinizi rahat bırakmalısınız. Eşinizle yaşayacağınız tutkulu ve romantik bir ilişki sonucunda hamile kalma olasılığınızın, her ikinizin de baskı altında hissedeceği "takvime dayalı ilişki" sonucu hamile kalma olasılığınıza göre daha yüksek olduğu kanıtlanmıştır. Gebelik planlayan çiftlerin yaklaşık yüzde 75'i bir yıl içerisinde, yüzde 90'ı ise iki yıl içerisinde arzu ettikleri sonuca ulaşmaktadırlar. * Dolayısıyla sizin için de olumlu sonuca oluşma olasılığının yüksek olduğunu aklınızdan çıkarmamalısınız.

* Kaynak: Qualimedic.com AG